# kisah aku, kau, dia & mereka ~

Facebook
RSS

love is heart

-
s.i.l.l.y g.u.r.l

HATI love HEART !!!



Kalau nk berbicara tentang hati mmg banyak topik yg kita boleh ulas. Contohnya mcm sakit hati, jatuh hati, patah hati,hati-hati, makan hati dan yang paling selalu kita dengar jaga hati. Ada di kalangan pelbagai kategori hati nie yang dangerous & ada yang tak dangerous.

First of all, kita try faham apa yang dikatakan dengan"SAKIT HATI". Ok, Sakit hati nie boleh la kalau kita bagi maksud kat die --{kalau malas nk buka kamus dewan}--, iri hati, cemburu kalau dlm bahasa orang puteh nyer jealous. Kalau orang yang menghidap penyakit "SAKIT HATI" nie mmg susah untuk diubati. Nak tau kenapa? sebabnya hanya dia lah ubat untuk diri dia sendiri. Contoh situasi "SAKIT HATI" nie  pandai-pandai la fikir sendiri sebab penyakit nie memang common dalam kalangan masyarakat kita hari nie.
Yang ke-2 pulak, namanya 'JATUH HATI'. Kejatuhan hati nie pulak rasenye almost semua orang pernah alami krisis nie. Tapi bukan senang nak 'JATUH HATI' nie sebabnye mungkin ada beberapa factor yang menyebabkan seseorang tue jatuh hati. 'JATUH HATI' nie boleh dikategorikan kpd beberapa jenis. Contohnya, jatuh hati pada kekasih, Allah, alam sekitar, dan lain-lain lagi sebab kalau nak citer sume memang tak muat nak tulis.  

Yang ke-3, bile dah 'JATUH HATI' sudah tentulah akan 'PATAH HATI' . Bila dah patah hati nie memang lah susah nak diubatkan. Time tue, orang yang patah hati tue tak ada koje lain selain dari dok menung & nangis. Memang kesian bile tengok orang yang camtu. Selalunyer orang akan 'PATAH HATI' bila kekasih menolak cinta mereka ataupun bila dapat result exam yang teruk dan lain2 yang sewaktu dengannya.

Yang paling terakhir sekali, 'JAGA HATI'. dalam dunia nie bende yang paling susah nak jaga ialah hati orang lain. Kalau hati kita sendiri mmg senang nk jaga, tapi kalau hati orang lain tue.....uisy jenus memikir macam mana nak jaga. Sebagai anak kita kne jaga hati parents kita. tue la hati yang paling important yang perlu dijaga. Bila dah kahwin nant lagi banyak hati-hati yang kne jaga. Nak jaga hati parents nie bukannya senang. Kalau tertinggi ton suare sikit dah terase. Kalau kita ter ape2 yang terlebih dari limit die, tak pasal2 nant kne marah. Kalau bab hati kawan-kawan pulak, kalau yang hati batu tue tak kisah la sangat, tapi kalau yang hati sponge cake tue, MasyaALLAH.... sangat lah susah nak di jaga...Kesimpulannya, mmg la susah nak jaga hati orang di sekeliling kita nie.

Sebagai penutupnya, layan lagu dari snada nie, ----[jagalah hati]---- 


    SpongeBob