# kisah aku, kau, dia & mereka ~

Facebook
RSS

awak


Dear awak ; -

Tidak mengapa jika awak tidak kacak , janji perangai awak kacak .

Tidak mengapa jika awak tidak kaya harta , janji awak kaya dengan budi bahasa .

Tidak mengapa jika awak tidak pandai berkata-kata , janji awak jujur dan tepati janji .

Tidak mengapa jika awak tidak pandai bernyanyi , janji awak pandai membaca al-Quran dan selawat .

Tidak mengapa jika awak tidak tahu bab artis atau hal duniawi , janji awak tahu bab agama dan dapat bimbing saya ke jalan Allah swt .

Tidak mengapa jika awak terlambat berjumpa dengan saya janji awak tidak terlambat bertemu dengan Allah swt .

BUT ~

if semua tue ta der ~u're NOTHING ~ !", mcm mner awak nk bimbing sy satu ari nanti, if diri awak sndiri pown awak  ta ley nak bimbing ~
Dear awak, sy tunggu awak, n awak pown tunggula sy. ~ haha 
(poyo)

masih tertanya2x ~hikhik..

[ Read More ]

cinta




aku tanak ler lelaki yg ego tersgt !,..huhu..rsenye nti ari2 aku makan hati
mudah2an d jauhkan lelki yg ego cecah gunung everest. ! ta sgop mak. ! hahaaa..
cukop, beliau yg sgt tgi egonye, hopfully no more spesis cm nie dlm idop aku,,
o yeaahhh !

nway, ta salah pom kalo sesekali LELAKI nk jd sweet kan.. ! rendahkan la ego tue sket,..
tok orang yang tersyg ape salahnye..bknnye perempuan mntak awak tue jdi sweet all d tyme..

cume kekadang tue nak la romentik jugak, ! huhuhu...

kate lelaki nk jadik pelindung, so seharusnye laa..kalo ego tue tgi sgt..payah la kowt,,
sesekali, ego tue ptt kurangkan, agar nmpak lbey SWEET !. hahaha :-)


untuk bakal imam ku : sile jd sweet sehabes yg mungkin !,,hahaha..lame2 kne pnyakit kencing manis, sbb terlalu sweet, !...


[ Read More ]

susah melepaskan ?


Kenapa susah sangat untuk melepaskan orang yang pernah membuat kita tersenyum ? orang yang pernah berader di hati kita ~ huhu ~ walaupom die pernah sakitkan hati kita, lukakan hati kita..semualaa ~but we still ader rasa kasih n sayang untuk insan itu,,..kenapa eh masih ada feel yang sebegitu rupa..huhuhu..adakah kita masih menyayangi insan itu atau sebaliknye. ? huhuhu

Jawapan ni aku hamik dr blog pakarcinta

Kadang kita harus melepaskan seseorang meskipn kita sangat mencintainya, ini bukan kerana kita tak lagi mencintainya, tapi kerana setelah segala usaha yang kita lakukan langsung tidak membuatnya mencintai kita. Bukankah itu hanya sia-sia? Menanti seseorang yang kita pasti telah mengkhianati cinta yang setulus ikhlas yang kita berikan?

Yakinlah, kelak Allah akan mengantikan seseorang yang cintanya lebih besar dan lebih tulus lagi dari apa yang pernah kita berikan. 
Namun janganlah sampai itu membuat kita menutup diri, jadikan itu sebagai pengalaman sekaligus pembelajaran diri untuk lebih HATI-HATI, dan lebih baik lagi. IKHLAS kan, maka Insya Allah akan di gantikan-NYA dengan yang lebih BAIK.. Dan yang pasti HATI nya tak akan pernah lagi berpaling pada yang lain, kerana dia hadir untukmu atas PILIHAN-NYA…

Untuk ila : senyumlah walaupun kau di sakiti !..



[ Read More ]

ketahui najis anda


KETAHUI NAJIS ANDA..

Entry ttg najis ? haha ~..ttber aku nk post psal bnde niee..huhuhu..
Sbb aku mengalami..najis b’kaler SHREK, ! huhu ~ nak twu sbb ape, aku pom try ler en.google..cuak benaaa…then dpt la info dr sini..


JAWAPANNYE...

NAJIS HIJAU (hijau pucuk pisang pon bleh ni)

makanan atau hasil nyahtinja terlepas ke usus kecil dalam jangka masa yang sangat singkat daripada masa sebenar sebelum ianya sempat bertukar dari hijau ke coklat pertengahan. 
Biasanya berlaku disebabkan oleh cirit-birit,penggunaan ubat sembelit,kesan sampingan daripada ubat,jangkitan kuman di dalam usus,penyakit Crohn,ketidak hadaman,Ulcer pada kolon,penggunanan atibiotik, dan juga kanser.
Pengambilan mnakanan tambahan (supplement),seperti alga,chlorophyl,dan zat besi (selalunya terdapat dalam produk spirulina), juga boleh menyumbang kepada najis hijau.

LAIN2 KATEGORI WARNE

NAJIS NORMAL

(harap-harap najis anda..hehe) bewarna coklat pertengahan dan keluar dari dubur dengan lancar,selesa,dan tanpa perlu terlalu kuat meneran.Najis yang normal diibaratkan seperti ubat gigi dan berukuran lebih kurang 4 hingga 8 inci panjang.Najis tersebut mestilah jatuh mencercah gigi air secara lancar dan perlahan (jika anda membuang air besar di dalam semak kat belakang rumah tidak boleh diambil kira..haha).

NAJIS WARNA PUCAT DAN AGAK KELABU ( MCM NAJIS ANJING..HEHEHEHE)

Ya,percayalah ianya najis manusia dan empunya najis seperti ini bukanlah serigala jadian.Najis yang berwarna kelabu sebenarnya disebabkan oleh kekurangan garam hempedu (bile product).Bahan yang dirembeskan daripada hempedu ini sebenarnya memberi warna kepada najis anda (coklat pertengahan).Selalunya penyakit seperti,pembengkakan pada saluran hempedu,batu dalam pundi atau saluran hempedu,jangkitan parasit (giardia),hepatitis,pembengkakan pada pancreas yang kronik,atau parut pada hati (cirrhosis).

NAJIS KELABU a.k.a GREY  (hihihi)

Najis kelabu ini selalunya kelihatan berminyak,bersinar, terapung macam kapal Titanic di dalam air dan mengeluarkan bau yang busuk.Hal ini disebabkan kerana najis ini mempunyai tahap kandungan lemak tidak hadam yang tinggi (tapi najis ini tidak gemok..gelak la,kelakar ni!!).
Selain berwarna kelabu,najis yang mempunyai kandungan lemak tidak hadam yang tinggi (najis gemok..haha..da la..xlawak pon) mempunyai sifat yang lembut (bukan pondan tau!!) dan berbau busuk.Ianya mudah terapung dan selalunya melekat pada mangkuk tandas dan agak sukar ditanggalkan (sangat degil…si gemok busuk yang lembut dan sangat degil..cara saya mengingat najis jenis ini).Najis ini digelar ’steatorrhea’ oleh golongan-golongan pekerja perubatan.

##tp ntah la, sme der aku lega o sbliknye..huhuhu..mudah2 nothing serius..huhu 
[ Read More ]

    SpongeBob
    There was an error in this gadget

    my calendar